Det nærmer seg Stortingsvalget i Norge

Selv om jeg er bosatt på Tenerife, kjenner jeg viktigheten av å følge med på politikken i Norge. Valgkampen er igang for fullt, og mandag 11. August starter Arendalsuka. Da samles alle de politiske partiene til debatt, og de som ønsker en prat har mulighet til det. Jeg anbefaler de som har mulighet til å dra til Arendal å gjøre det, og fortell politikere hva CBD olje har gjort for deg.

I Arendalsuka får politikere og folk fra samfunns- og næringsliv mulighet til å snakke i sammen, og finne løsninger for fremtiden. Er ikke det flott?

For tre år siden var jeg tilstede i Arendal og fikk snakka med flere politikere om medisinsk cannabis. Det var virkelig spennende, for nesten ingen hadde hørt om CBD eller cannabis til medisinsk bruk. Så jeg koste meg med å fortelle min historie og vise de boka mi. Ekstra stas var det å gi boka mi til Geir Lippestad, siden han engasjerer seg for handikappedes rettigheter. Han sa han kunne tenke seg å invitere meg til debatt på Stortinget, men det har dessverre ikke skjedd.

Akkurat nå kjenner jeg på rastløshet. Jeg skulle så gjerne vært i Arendal i år også, men sånn ble det ikke. Ronald og jeg har satt oss inn i de politiske partiene så godt vi kan, men man kan aldri finne noen man er 100 % enig med i alt. Da gjelder det å velge det partiet du føler har det beste å komme med.

Her på Tenerife er vi så heldige å ha norsk Konsulat, så på onsdag var Ronald og jeg og avla vår stemme på forhånd. Vi har en fantastisk norsk dame som arbeider der, og hun møter oss alltid med et smil og tar seg god tid til en prat. Er det noe vi lurer på som bosatt i utlandet er det bare å spørre, så vi fikk virkelig en hyggelig stund. Vel, valg eller ikke valg! Vi har ihvertfall gjort vår borgerlige plikt.

Det er mange krefter som har stått på for å opplyse om cannabis som medisin i Norge, og det er utrolig flott. Selv om enkelte politikere sammenligner heroin og cannabis, er det håp om en forandring i fremtiden. Heroin er et stoff som ødelegger livskvaliteten og tar livet av folk, mens cannabis gir livskvalitet og har ALDRI tatt et eneste liv. At disse sammenlignes er galskap, derfor er informasjon kjempeviktig.

Det blir veldig spennende å se hva som skjer til høsten, for jeg gir aldri opp håpet om en forandring. Når jeg ser hva CBD olje og cannabis gjør for meg, er det tragisk at dette ikke er et tilbud til alle som trenger det. Altfor mange strever med bivirkninger av farmasøytiske medisiner, eller de har ikke virkning i det hele tatt. Da er det godt å kunne prøve noe som hjelper tusenvis av mennesker verden over.

Formen min er ikke helt på topp, og jeg holder fremdeles på med utredning for å finne ut av hvorfor kroppen min blir dårligere. Dette tar fryktelig lang tid, men jeg føler det er noe jeg må igjennom. Heldigvis klarer jeg å holde muskelstivhet og smerter i sjakk med cannabis, men det er allikevel viktig å finne årsaken til forandringene.

I går kveld ringte det minste barnebarnet for å si «god natt!» Det varma et bestemor og bestefar hjerte. Han hadde mye å fortelle, siden de akkurat har flytta inn i et stort hus. En lykkelig gutt viste ivrig det nye rommet sitt, hvor han hadde bestemt farge på veggen sjøl. Og selvfølgelig måtte han ta runden, sånn at vi kunne se alle lekene hans.

Facetime er fantastisk, men jeg kjenner på savnet etter å møte familien i Norge. Håpet er å ta en tur til høsten, så da kan jeg glede meg og se frem til det. Imens nytes livet i sol og varme dager her på Tenerife. Livet er godt dere.

0 0 stemmer
Artikkelvurdering
Abonnere
Gi beskjed om
guest
0 Kommentarer
Eldst
Nyeste Mest stemt
Innebygde tilbakemeldinger
Se alle kommentarer