Tenker du noen ganger på hvordan du velger å leve påvirker livskvaliteten din? Det gjør jeg. Denne uka har jeg virkelig kost meg, og jeg er så takknemlig for livet Ronald og jeg har sammen her på Tenerife. Vi er heldige som har så mange gode venner her på øya vi kan tilbringe tid i sammen med. På lørdag kveld var vi åtte personer som møttes på en av våre favoritt restauranter for å feire en bursdag, og du verden så koselig vi hadde det.
Har du hørt ordtaket – en god latter forlenger livet? Ja, det er jeg overbevist om at stemmer. Nå er både Ronald og jeg heldige med at vi har et kjempegodt humør, så om vi gjør noe i sammen med venner eller bare alene, koser vi oss. Vi er absolutt fornøyd med livet vårt, tross sykdom, for vi har valgt å gjøre det beste ut av situasjonen. Setningen jeg bruker mest er: «Åh, nå koser vi vårs!» Den eldste sønnen vår erter meg litt med det, og sier det skal bli hans neste tatovering. Ha, ha! Det vil ihvertfall minne han på at livet er til for å nytes.
For to og en halv uke siden ble jeg kontakta av Helsemagasinet i Norge, som ønska å ha meg som gjest i Podcasten deres. Det kunne jeg ikke si nei til, så på tirsdag hadde vi opptak. Selv om jeg har vært gjest i to Podcaster tidligere, ble jeg merkelig nervøs. De andre gangene har jeg vært utrolig avslappa, men denne gangen kjente jeg absolutt på nerver. For meg betyr det utrolig mye å fremme cannabis som medisin. Ikke for min egen del, men fordi jeg vet mange mennesker har nytte av CBD. Når farmasøytiske medisiner ikke virker, eller folk sliter med store bivirkninger, bør de få et valg. Får de livskvalitet med medisinsk cannabis blir livskvaliteten en helt annen.
Det var en kjempehyggelig dame som intervjua meg i Podcasten. Hun var godt fornøyd med opptaket og skulle gi meg beskjed når det kommer på lufta i neste uke. Om jeg følte meg usikker følte jeg allikevel jeg fikk frem viktige ting. Håpet mitt er å få ut budskapet om hvordan medisinsk cannabis og CBD olje har påvirka mitt og andres liv, så nå gleder jeg meg til å høre. Så fort tidspunktet for sending er satt legger jeg ut på Facebook siden min: Elisabeth Bye – Nytt liv med CBD.
De siste dagene har Ronald og jeg kost oss alene. Vi har rusla og sett på livet, og på strandpromenaden har vi gått i kø flere steder. Tenerife vrimler av folk for tiden, både på strender og i restauranter, men det er jo bare herlig å møte mennesker i feriemodus.
Når kvelden kommer og vi sitter på terrassen og ser vakre solnedganger, føler vi en enorm takknemlighet begge to. Jeg har ikke tall på alle gangene vi sier: «så heldige vi er som har dette gode livet her på Tenerife!» Sykdommen kommer litt i bakgrunnen når vi begge har så stor livskvalitet, og vi blir aldri lei av å si – «livet er herlig!» Det unner vi andre også.


