Det er helt sprøtt å tenke på hvor fort årene går, og jeg tror nok det føles sånn på grunn av all teknologien vi har tilgang til. Ingen trenger å kjede seg på samme måte som vi kunne gjøre før, for med masse TV kanaler, internett og mobiltelefoner har vi nok å fylle tiden med.
I dag er en helt spesiell dag for meg, fordi jeg ble mormor for første gang for 18 år siden. Det var helt fantastisk, og jeg har vært like stolt hver gang et av de fem barnebarna har kommet til verden. Tenk at den lille søte jenta har blitt en nydelig voksen dame, og i morgen kommer hun og en venninne hit til oss på Tenerife. Det er vanskelig å beskrive hvor mye jeg gleder meg, for mormor hjerte bobler fullstendig over.
Gjesterommet skal gjøres klart, og selvfølgelig skal bursdagsbarnet feires i morgen kveld. Både Ronald og jeg har satt oss i feriemodus, for de neste to ukene skal bare bli masse kos og hygge. Sommerværet i Norge går veldig opp og ned, så da er det enda godt vi kan glede oss over varme, flotte dager her på øya. Jeg kommer til å være mer på farta enn jeg pleier de neste dagene, men selvfølgelig vil nok to unge damer farte litt rundt uten mormor og morfar på slep også. Åh, som jeg gleder meg!
Det er helt sprøtt hvor mange følelser som er i sving akkurat nå, så dette blir kjempestas. Da Ronald og jeg flytta hit til Tenerife, var det fordi vi visste at klimaet ville gjøre oss godt. Og det er ikke tvil om at det var en riktig avgjørelse. Hadde vi ikke gjort det, hadde jeg ikke fått kjennskap til cannabis som medisin, og da tør jeg ikke tenke på hvordan livet mitt hadde vært. Siden jeg er veldig ømtålig for farmasøytiske medisiner og strevde med bivirkninger av disse, hadde livskvaliteten vært lik 0.
Ja, jeg er heldig som har tilgang til cannabis og kan nyte sommertemperaturer hele året, men det kommer med en pris. Dessverre går jeg glipp av oppveksten til de fem barnebarna mine, og det er faktisk veldig sårt. Minstemann har fylt 4 år, og nå har vi ikke vært i sammen siden i fjor sommer. Heldigvis kan vi se hverandre og prate over facetime, men det skjærer i hjerte når den lille gutten spør: «Kan jeg komme til dere nå?» Dessverre er ikke det så enkelt å få til.
Når det går så lang tid imellom muligheten til å være i sammen med barn og barnebarn, er det herlig når vi endelig kan møtes igjen. Som dere sikkert skjønner vil jeg prioritere barnebarnet mitt de neste to ukene. Derfor blir det ikke nytt innlegg før om to uker. Mange av dere starter sommerferie nå, og mange starter litt senere. Uansett, kos dere! Har du mulighet til å være i sammen med barn og barnebarn må du benytte anledningen til å nyte hvert øyeblikk. Det skal ihvertfall jeg.

