Endelig har vi landa etter tre uker på ferie i Norge. Det har vært herlig å møte familien, men jammen er både Ronald og jeg glade for at vi kunne reise hjem til Tenerife. Jeg kan ikke huske sist jeg frøs så mye, så dere kan tro vi er takknemlige for å leve på denne vakre øya med sol og sommer hele året. Det finnes ikke tvil om at det gode klimaet på Tenerife gir oss begge større livskvalitet, så nå nyter vi sola og varmen.
I dag har jeg prøvd å oppdatere meg på hva som skjer på cannabis fronten, og det skjer faktisk litt av hvert. At medisinsk cannabis er fremtiden finnes ikke tvil om, derfor er det trist å måtte kjempe for å bruke en naturlig plante.
Stopp lidelsen står på som bare det i Norge, og i går var det to representanter fra gruppa som møtte to representanter fra Arbeiderpartiet. Dette ble et positivt møte, hvor Mona Nilsen og Trude Christin Steen fra AP fulgte interessert med. Med nye opplysninger om hvor viktig det er med forskning på medisinsk cannabis i Norge, ville de ta informasjonen med seg videre til Helse – og Omsorgsdepartementet og starte en intern diskusjon om hvordan denne saken kan løses på best mulig måte.
Allerede i dag tok Stopp lidelsen steget videre til Helse – og omsorgsdepartementet. De skriver: «Stopp lidelsen har i dag informert HOD om den umulige situasjonen rundt medisinsk cannabis i Norge. Vi hadde gleden av å møte Ole Martin Juul Slyngstadli, konstituert statssekretær for helse- og omsorgsminister Jan Christian Vestre (AP). Møtet var godt og effektivt og ga Slyngstadli en god oversikt over utfordringer og mulige løsninger knyttet til denne medikamentgruppen for Norge».
Dette er godt jobba! For meg og tusenvis av andre er CBD olje eneste mulighet til et verdig liv, derfor bør dette bli et tilbud til alle som trenger det. Jeg er overbevist om at det kan bli en forandring bare myndighetene får vite hva medisinsk cannabis er. Derfor er opplysninger så viktig. Gå gjerne inn på siden til Stopp lidelsen og del innleggene deres.
Nå fortsetter arbeidet mitt for å finne ut av hvordan jeg kan bidra videre fremover, så arbeidslysten er tilbake. Jeg føler virkelig glede ved å skrive igjen, og nå som jeg sitter på terrassen i 26 grader føles livet godt. Ja, lykken for meg er sol og sommer, og selvfølgelig cannabis.


