Kald Norges ferie

Nå har Ronald og jeg vært to uker i Norge, men det ser ut til at sommeren lar vente på seg. Den første uka var vi hos vår yngste datter Stella og hennes lille familie. De bor landlig til i Drammen, og det er helt magisk å se hvordan våren får alt til å gro. Morelltrærne står i full blomst og er et vakkert syn. De to små barnebarna elsker å klatre i trærne og leke i den store hagen, og innimellom kan de se rådyr kose seg. Fantastisk med norsk skog og natur.

Min kjære datter er en omtenksom sykepleier, og jammen har hun god omtanke for mamma’n sin også. Før vi kom hadde hun vært på hjelpemiddelsentralen og henta rullator, doforhøyer, krakk i dusjen og skinner foran døra sånn at rullestolen kom inn. Alt lå tilrette for at mamma skulle ha det fint. Det varmer hjerte.

Vi hadde en flott dag på nasjonaldagen 17.Mai, og heldigvis kom sola frem så vi kunne se barna gå i paraden. Det er magisk å se pynta glade barn vifte med det norske flagget, og høre musikk korps spille. Med flagg og glade mennesker over alt er dette en fantastisk dag.

Stella og samboeren hennes dro sammen familie, hvor vi virkelig koste oss. Men vi hadde en egen kosedag med det yngste barnebarnet og vårt nye bonus barnebarn. For oss blir det ingen forskjell, så nå har vi seks barnebarn. De to små guttene fikk velge seg ut leker i leketøysbutikken, og så spiste vi pizza på Egon. Det var en fryd å ha med så takknemlige og høflige gutter, så dette ble et godt minne for oss alle.

Etter to dager i Svelvik hos min søster og svoger, gikk turen til Moss. For første gang på 18 år fikk vi samla alle søsknene mine. Endelig passa det for alle seks, så på onsdag møttes vi på Peppes og storkoste oss. En kusine og hennes mann var også med, så vi ble en stor gjeng. I går var vi hos Ronalds søster og svoger, og der dukka den ene etter den andre opp. Utrolig hyggelig at fem søsken kunne møtes, så vi er begge heldige som har så store familier.

Nå har Ronald og broren kjørt til Halden for å hilse på storesøsteren sin. Egentlig skulle hun og mannen komme til Moss i dag, men dessverre er ikke formen helt bra. Vi ønsker henne god bedring, og så får vi møtes ved en senere anledning. Som dere sikkert skjønner har vi storfamilier, og vi er heldige som har så fine forhold at vi alltid koser oss når vi møtes. Det er en rikdom.

Nå har vi vært to dager hos min storebror, og i dag drar vi videre til Ronald sin bror. I morgen blir vi henta for å dra tilbake til Stella, for det er viktig vi er hos de på mandag. Da blir lillegutt 5 år, og han ble så stolt over at bestefar og bestemor skulle komme i bursdagen hans. Her går det unna i svingene, så vi får roe ned når vi kommer hjem om en uke. Vi håper på mer varme, men at vi er varme i hjerte finnes ikke tvil om. Ha en kjempefin pinse.

0 0 stemmer
Artikkelvurdering
Abonnere
Gi beskjed om
guest
0 Kommentarer
Eldst
Nyeste Mest stemt
Innebygde tilbakemeldinger
Se alle kommentarer